-->

Retro Games Review - Rainbow Islands: The Story Of Bubble Bobble 2

RAINBOW ISLANDS: THE STORY OF BUBBLE BOBBLE 2

Rainbow Islands: The Story Of Bubble Bobble 2

Υπάρχει ένα παιχνίδι "σταθμός" στην ιστορία του platform gaming. Το όνομά του είναι "Bubble Bobble" και οι πιο παλιοί σίγουρα θα έχουν ξοδέψει μια περιουσία παίζοντάς το σε κάποιο "ουφάδικο" της γειτονιάς του (όταν υπήρχαν κάποτε) αλλά και οι πιο νέοι θα το έχουν πετύχει σε κάποια κονσόλα ή και στον MAME emulator. To Bubble Bobble είχε ως ήρωες δυο μικρούς δεινόσαυρους τον Bub και τον Bob, στην προσπάθειά τους να ανακτήσουν την ανθρώπινη μορφή τους και να σώσουν τα κορίτσια τους από τον Dark Shadow (τον "αφεντικό" του παιχνιδιού). Το Bubble Bobble σημείωσε τεράστια επιτυχία σε όλες τις πλατφόρμες που παρουσιάστηκε με αποτέλεσμα το 1987 η Taito να δημιουργήσει ένα νέο παιχνίδι με τίτλο "RAINBOW ISLANDS: THE STORY OF BUBBLE BOBBLE 2"

ΣΕΝΑΡΙΟ / ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Gameplay: 7-8/10 (ανάλογα την έκδοση) 

Το σενάριό του RAINBOW ISLANDS ουσιαστικά συνεχίζεται από τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, με τον Bub και τον Bob (σε ανθρώπινη μορφή πλέον) να βρίσκονται παγιδευμένοι στα νησιά του Ουρανίου Τόξου, συστοιχία νησιών γεμάτη από μοχθηρά (αλλά και ταυτόχρονα χαριτωμένα) ... πλάσματα(!) που έφερε μαζί του ο Dark Shadow! Ναι, ο Dark Shadow είναι και πάλι στο προσκήνιο και ζητά εκδίκηση για όσα τράβηξε στο Bubble Bobble! Το κάθε νησί (από τα 10), έχει την δική του "θεματολογία", χρώματα, γραφικά, εχθρούς και αποτελείται από 4 "ορόφους" (ας τους πούμε έτσι) ενώ στον 4ο "όροφο" του κάθε νησιού, θα κληθείς να αντιμετωπίσεις έναν θηριώδη κακό προκειμένου να προχωρήσεις παρακάτω την περιπέτεια.   

Στο Rainbow Islands μπορείς να χειριστείς μόνο τον Bub ή τον Bob (έναν τη φορά) γιατί δυστυχώς δεν υπάρχει το απίστευτα διασκεδαστικό 2-players mode του πρώτου Bubble Bobble. Η δράση είναι ακατάπαυστη και δύσκολη καθώς υπάρχει περιορισμένος χρόνος και εμπόδια μέχρι να φτάσεις στην κορυφή του κάθε νησιού! Αν λοιπόν πέφτεις διαρκώς από τις πλατφόρμες και χάσεις χρόνο, το παιχνίδι γράφει την ένδειξη "Hurry Up" κατά την οποία τα πάντα ξαφνικά "τουρμπίζουν" και θα πρέπει να βιαστείς και να τρέξεις πριν το μέρος κατακλυστεί από το νερό (και παρασύρει και σένα μαζί του).  

Μοναδικό "όπλο" σου είναι ένα ... ουράνιο τόξο(!) Στο Bubble Bobble, ως Bub ή Bob εκτόξευες φούσκες για να παγιδέψεις τα εχθρικά sprites και να τα σκοτώσεις. Αυτή τη φορά όμως, εκτοξεύεις ουράνια τόξα τα οποία εξυπηρετούν από τη μια ως όπλο και από την άλλη ως σημαντικότατες "γέφυρες" με τις οποίες θα μπορέσεις να "σκαρφαλώσεις" στις ψηλότερες πλατφόρμες των νησιών.     

Σκοτώνοντας τα διάφορα πλασματάκια, που δεν σε αφήνουν σε χλωρό κλαρί, παίρνεις διάφορα bonus, από φρούτα και γλυκά (για πόντους) μέχρι διαμάντια (περισσότερους πόντους), παπουτσάκια (για ταχύτητα), ακόμα και διπλά ή τριπλά ουράνια τόξα που αποδεικνύονται ιδιαίτερα πρακτικά μιας και "χτίζουν" μακρύτερες "γέφυρες" και έχουν μεγαλύτερο εύρος "πυροβολισμού". 

Οι εχθροί είναι ποικίλοι σε μορφή, σε μέγεθος αλλά και στον τρόπο με τον οποίο κινούνται. Υπάρχουν μικρά πλάσματα που κινούνται ευθεία, υπάρχουν όμως και κάποια άλλα (πχ μέλισσες) που πετάνε γύρω σου, δυσκολεύοντας την άνοδό σου στις πλατφόρμες. Να σημειωθεί πως στο Rainbow Islands δεν έχεις μπάρα ενέργειας (αυτή την έχουν μόνο οι "προνομιούχοι" μεγάλοι κακοί), επομένως η παραμικρή επαφή με κάποιον εχθρό σημαίνει ... αντίο και πάμε πάλι!          

Το Rainbow Islands είναι πανέμορφο, διασκεδαστικό και θέλει ταχύτητα και ακρίβεια στις κινήσεις του και, παρά τον αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας του, σίγουρα τραβάει το ενδιαφέρον και σε πεισμώνει να προσπαθείς όλο και περισσότερο. Ας μην πω περισσότερα όμως! Η συνέχεια επί της οθόνης... ! Have fun!

Rainbow Islands: The Story Of Bubble Bobble 2
-Το Ιαπωνικό Εξώφυλλο του τίτλου-


ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ 

Γραφικά: 7-8/10 (ανάλογα την έκδοση) 

Ήχος: 7-8/10 (ανάλογα την έκδοση)

Πραγματικά η Taito (και ο Fukio Mitsugi) έκανε φοβερή εικαστική δουλειά στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Τα "καρτουνίστικα" γραφικά του είναι πανέμορφα, πολύχρωμα και γρήγορα. Τα sprites του είναι σχεδιασμένα με φαντασία (άσε που έχουν και πλάκα), το scrolling της οθόνης δεν "μασάει" πουθενά (τουλάχιστον στο coin-op και στις 16bit conversions), ενώ η δράση γίνεται σταδιακά καταιγιστική! Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα παιχνίδι που έχει μεταφερθεί με πολύ μεγάλη επιτυχία σε όλα σχεδόν τα home συστήματα, υπολογιστές και κονσόλες (τηρουμένων πάντα των hardware αναλογιών του εκάστοτε μηχανήματος και σε σύγκριση με άλλα "κακά" conversions που έχουμε δει και παίξει όλα αυτά τα χρόνια από άλλα coin-op games). 

Παράλληλα με την όμορφη απεικονιστική του παρουσίαση, το Rainbow Islands έχει και ωραίο ήχο, που δημιούργησε ο "master" Hisayoshi Ogura και που αποτελείται από ένα χαριτωμένο (αν και μετά από κάποια ώρα γίνεται μονότονο) μουσικό θέμα μαζί με πληθώρα ηχητικών εφέ που σε παροτρύνουν να συνεχίσεις μέχρι να το τερματίσεις.  

VIDEO

Στο παρακάτω video μας (που έχει time code) μπορείτε να δείτε τις εξής versions: 

Rainbow Islands Original: ZX, CPC, C64, NES, Master System, Atari ST, Amiga, Coin-Op. 

Rainbow Islands Enhanced: Playstation (μια ειδική έκδοση με νέα γραφικά)

Rainbow Islands Extra: Mega Drive, Coin-Op (έκδοση με διαφορετικά γραφικά από το κλασικό)  

Gameplay Sample Video: 


Τίτλος: Rainbow Islands: The Story Of Bubble Bobble 2 

Υπεύθυνοι Developing / Publishing: Taito

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1987 (coin-op), > 1989 (home εκδόσεις) 

Είδος: Arcade Platform

Βασικές Εκδόσεις: Rainbow Islands coin-op και home conversions

Άλλες Εκδόσεις: Rainbow Islands Extra Version 

Δοκιμή Review: 11 διαφορετικές versions 

Παρουσίαση: Panos RetroshowcaseCom / retroshowcase.com


Ακολουθήστε το Retroshowcase.com σε:

7 σχόλια:

  1. Όταν έγραφα το σύντομο (τονίζω) αυτό review και ταυτόχρονα έπαιζα τις διάφορες εκδόσεις του video, το διασκέδασα ΠΟΛΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να λες εσύ σύντομο....φαντάζομαι τι έχεις μέσα σε αυτό το stalker μυαλό!!χαχαχαχα

      Διαγραφή
  2. Αυτό το παιχνίδι σε όποιο σύστημα και να κυκλοφόρησε, ήταν πολύ καλό.
    Ειδική μνεία πρέπει να δωθεί στην Ocean και ειδικά στην προγραμματιστική ομάδα Graftgold που δεν άφησε κανένα οικιακό υπολογιστή παραπονεμένο για την έκδοση που έλαβε.
    Εύγε Πάνο για το review!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως η GraftGold έκανε πολύ καλή δουλειά στη συγκεκριμένη μεταφορά από το coin-op! Thanks Alex! Appreciated!

      Διαγραφή
  3. Πραγματικη εξέλιξη του ΒΒ και ενα τίμιο sequel. Αξιόλογη και αγαπημενη (για εμενα) η έκδοση για Amstrad.
    Ωραίο review Πάνο, μ'αρεσε που αναφερθηκες στα ονόματα των sprites(-ηρώων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή