-->

Retro Games Review: Project X

Retro Games Review: Project X
Στις 2 & 3 Νοεμβρίου 2019, το retroshowcase.com, οι retrounboxers.gr, μέλη της βασικής ομάδας μας Load Error και τα παιδιά από το I-Sheep Gr, οργανώσαμε και ξεκινήσαμε ένα retro gaming event ονόματι Retro Gaming Challenge στο internet cafe Bits and Bytes Μελισσίων. Το όλο event πήγε αρκετά καλά αν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο retro challenge έγινε για πρώτη φορά σε internet cafe στην Ελλάδα! Η ιδέα του project μου ήρθε στο μυαλό λίγες μέρες πριν την συμμετοχή μας στην Digital Expo 2019 και η υλοποίησή της έγινε πολύ γρήγορα με την βοήθεια και την συνδρομή όλων των παιδιών που ανέφερα πιο πάνω αλλά και με την φιλοξενία και την συνεργασία των Bits and Bytes!

Έγραψα...project; Όντως έγραψα τη λέξη project! Μιας και την έγραψα λοιπόν, ο βασικός πρωταγωνιστής στο συγκεκριμένο retro gaming event ήταν ένα πανέμορφο shoot 'em up παιχνίδι που ονομάζεται Project X και το "τρέξαμε" σε υπολογιστές Amiga! Η αλήθεια είναι πως το παιχνίδι αυτό, δυσκόλεψε αρκετούς συμμετέχοντες μιας και δεν είναι τόσο εύκολο.

Το Project X, δημιουργήθηκε το 1992 από την Team17. Η Team 17 είναι software house που προέκυψε από το "πάντρεμα" δυο διαφορετικών ομάδων, της Βρετανικής 17Bit-Software και της Σουηδικής Team 7 που αρχικά είχαν δώσει εντυπωσιακά δείγματα στην demo σκηνή. Το 1991, οι δυο αυτές ομάδες εισήλθαν ως Team17 στην gaming βιομηχανία με όμορφα games τόσο για την Amiga όσο και για τα MS-DOS PC.

Το Project X είναι side scrolling (left-to-right) shoot 'em up game στο στυλ του R-Type, με πανέμορφα γραφικά, φοβερό ήχο και εκπληκτική μουσική στην εισαγωγή! Το 1994, ακολούθησε η έκδοση για τα PC της εποχής ενώ υπήρξε ακόμα μια έκδοση (η SE: Special Edition) η οποία ουσιαστικά είναι debugged και πιο εύκολη σε gameplay από την original.

ΣΕΝΑΡΙΟ

Στο Project X, αναλαμβάνεις τον ρόλο ενός πιλότου και ξεκινάς μιας άκρως επικίνδυνη αποστολή στον πλανήτη Ryxx, με σκοπό να καταστρέψεις τα πάντα και να βάλεις τέλος στα σχέδια των κατοίκων του για κυριαρχία του Γαλαξία. Στα 6 δύσκολα levels του παιχνιδιού, οι αντίπαλες δυνάμεις εξαπολύουν ποικίλα σμήνη μαχητικών αλλά και διάφορα ιπτάμενα "θωρηκτά" προκειμένου να σε εξαφανίσουν από τον χάρτη! Με λίγα λόγια, πετάς και πυροβολείς ανελέητα ότι κινείται κατά πάνω σου! Απλά τα πράγματα έτσι; Ή μήπως όχι;

Το σενάριο, όπως καταλαβαίνετε, δεν διαφέρει και πολύ από τα άλλα shoot 'em ups της εποχής. Αυτό όμως που κάνει το Project X να ξεχωρίζει, είναι ο τεχνικός τομέας του. 

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Στο Project X μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε τρια διαφορετικά μαχητικά. Το πιο γρήγορο και το πιο ευέλικτο εκ των τριών είναι το Hunter MK 1 ενώ το πιο αργό, αλλά πραγματικά δυνατό, είναι το Battle Crux II. Ξεκινώντας το game, κινείσαι με το μαχητικό σου από τα αριστερά προς τα δεξιά, πυροβολώντας τα εχθρικά μαχητικά και τα θηριώδη διαστημόπλοια!

Εξουδετερώνοντας πολλαπλούς εχθρούς, μαζεύεις πολύτιμα power-ups (P) τα οποία ενισχύουν όλα τα διαθέσιμα όπλα (που απεικονίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης). Και είναι πραγματικά σημαντικό να δυναμώνεις τα όπλα σου  αν και εφ' όσον θες να επιβιώσεις!

Τα διαθέσιμα όπλα είναι: Speed (ταχύτητα), Guns (τα βασικά κανόνια), Build (πατώντας το fire μέσα εξαπολύεται μια μεγάλη βολή ενέργειας που σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα της, αλά R-Type), Side (όπλο που χτυπάει από την πάνω και την κάτω μεριά του μαχητικού), Missile (έξτρα πύραυλοι), Plasma (τα Guns μετατρέπονται σε plasma shots), Magma (magma shots), Laser (το βασικό όπλο γίνεται δέσμη laser) και Stealth (σε κάνει αόρατο για κάποια δευτερόλεπτα). Ο σκοπός εδώ είναι να δυναμώσεις το κάθε όπλο μέχρι το ανώτατο όριό του για δυο λόγους! Πρώτον για να γίνεις πιο αξιόμαχος και δεύτερον διότι μόλις χάσεις μια ζωή, τα όπλα σου αποδυναμώνονται κάποια levels πιο κάτω. 

Στο τέλος του κάθε level σε περιμένει (πρωτότυπο ε;) ο κλασικός "μεγάλος κακός" (aka End Level Boss), δηλαδή κάποιο τεράστιο, μηχανικό "δημιούργημα" που σου μπλοκάρει τον δρόμο! Εκτός από τα μεγάλα bosses, έχεις να αντιμετωπίσεις μέχρι και ζώνες αστεροειδών που έρχονται κατά πάνω σου ενώ παράλληλα ο πλανήτης Ryxx διαθέτει και φοβερά συστήματα αεράμυνας με πυραύλους, ρουκέτες αλλά και mounted laser guns!

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Τα γραφικά του Project X θα μπορούσαν κάλλιστα να συγκριθούν με coin-op της εποχής καθώς είναι πολύχρωμα (έως και 64 χρώματα στην οθόνη για την Amiga), έχουν ομαλότατο scrolling και η δράση είναι καταιγιστική χωρίς το παραμικρό slowdown όσα sprites κι' αν κατακλύσουν την οθόνη!

Ο δε ήχος που "ντύνει" τις μάχες, είναι πραγματικά εντυπωσιακός με ποικίλα digitized sound effects, robotic speech και διάφορους άλλους ambient ήχους. Το μόνο μου παράπονο είναι η έλλειψη in-game μουσικής (όπως είχε π.χ. η άλλη η παιχνιδάρα, το Apidya). Όμως παρά την έλλειψη μουσικής εντός του παιχνιδιού, το Project X έχει μια από τις καλύτερες εισαγωγικές μουσικές επενδύσεις που έχω ακούσει ποτέ σε Amiga, με ένα πολύ δυνατό techno κομμάτι! 

Γραφικά 9/10
Ήχος 9/10
Gameplay 8/10

AMIGA GAMEPLAY SAMPLE:

THE REAL THING ON AN AMIGA 1200:

PROJECT X @ RETRO GAMING CHALLENGE #01:
Τίτλος: Project X
Υπεύθυνοι Developing / Publishing: Team17
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1992 (Amiga), 1994 (DOS) 
Είδος: Shoot 'em up
Δοκιμή Review: Amiga (OCS)
Άλλες Εκδόσεις: Amiga AGA, MS-DOS
Παρουσίαση: Panos RetroshowcaseCom / retroshowcase.com 

4 σχόλια:

  1. Εύγε Πάνο, ωραία παρουσίαση!

    Υπάρχει και άλλη μια σύγχρονη έκδοση του Project X, που έχει γίνει hacked από τον Earok, και έχει καταργήσει το ενοχλητικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού να ενεργοποιεί τα power ups με το joystick.
    Εδώ το link
    http://earok.net/game/project-x-special-edition-2017

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι! Την έχω κατεβάσει απλά δεν πρόλαβα να την δω! Όντως εκνευριστικό το να ενεργοποιούνται τα power-ups κατα λάθος με τοο joystick. Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και την πληροφορία Alex! ;)

      Διαγραφή
    2. Alex σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια!!

      Διαγραφή
  2. Το όλο του στήσιμο αλλά και το σύστημα όπλων φέρνει περισσότερο στο Gradius (Scramble 2) όπου και το R-Type έχει ακολουθήσει.
    Φοβερό το παιχνίδι, το μόνο που με χαλάει είναι το χαμηλό framerate του.
    Την ίδια τεχνική ακολούθησαν και στο SWIV, έπαιξαν εκ του ασφαλούς με τόσα πράγματα στην οθόνη και το κλείδωσαν χαμηλά.
    Το sequel του Project-X είναι το Χ2 για το αρχικό Playstation.

    ΑπάντησηΔιαγραφή