Retro Games Review: SHADOW OF THE BEAST II
Ένα από τα πιο όμορφα αλλά ταυτόχρονα και από τα πιο δύσκολα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν ποτέ, είναι το Shadow Of The Beast (δείτε το σχετικό review εδώ). Το συγκεκριμένο παιχνίδι, που δημιουργήθηκε από την Reflections και εκδόθηκε από την Psygnosis, αποτέλεσε πραγματικό χάρμα οφθαλμών για τα δεδομένα του 1989, με την έκδοση για Amiga να αφήνει "άφωνους" τους πάντες λόγω της τεχνικής του αρτιότητας που έφτανε τα επίπεδα ενός tech demo της εποχής. Ως είναι φυσικό, ένα τέτοιο παιχνίδι δεν θα μπορούσε να μην έχει και την συνέχειά του (το "sequel" του όπως λέμε). Έτσι λοιπόν, το 1990, η ομάδα της Reflections, δημιούργησε το Shadow Of The Beast II.

ΣΕΝΑΡΙΟ

Στο Shadow Of The Beast II, πρωταγωνιστής είναι ο ήρωας του πρώτου μέρους (ο Aarbron), που έχει ήδη κατατροπώσει τον διαβολικό Maletoth και τους "αυλικούς" του και έχει κατορθώσει να πάρει πίσω την ανθρώπινη μορφή του (βασικά τώρα μοιάζει περισσότερο με ... Νεάντερταλ παρά με κάτι πιο μοντέρνο). Μετά την θριαμβευτική νίκη του απέναντι στο κακό, ο ήρωας μας επιστρέφει πίσω στην πατρίδα του, στο μαγευτικό Karamoon, για να ζήσει ... επιτέλους δηλαδή ... σαν "άνθρωπος"! Ωστόσο, φαίνεται πως ο νεαρός λογάριασε χωρίς τον "ξενοδόχο" μιας και τα δαιμονικά πλάσματα του σκότους δεν ησύχασαν ποτέ από τότε που νικήθηκε ο Maletoth!

Αυτή τη φορά, φαίνεται πως τα πράγματα σκουραίνουν ακόμα περισσότερο καθώς αναλαμβάνει δράση για εκδίκηση ένας άλλος, πανίσχυρος, δαίμονας που μοιάζει με δράκο και ονομάζεται "Zelek"!

Ο Zelek, καραδοκώντας υπομονετικά μέχρι να αδράξει την ευκαιρία, καταστρώνει σχέδιο απαγωγής της μικρότερης αδερφής του Aarbron. Έτσι, η μικρούλα, στον λίκνο ακόμα, χάνεται μέσα σε μια βραδιά όταν ο Zelek την απαγάγει μέσα από το ίδιο της το σπίτι με σκοπό να την χρησιμοποιήσει ως τον δικό του "αγγελιοφόρο" του κακού και να εκδικηθεί τον νεαρό αδερφό της.

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Στον συγκεκριμένο τομέα, το Shadow Of The Beast II δεν διαφέρει από το πρώτο μέρος. Πρόκειται ακόμα μια φορά για ένα multi directional (πολλαπλών κατευθύνσεων στα Γαλλικά) παιχνίδι, στο οποίο καλούμαστε να πολεμήσουμε ενάντια σε κάθε λογής εχθρούς (πάνω από 100 είδη), έχοντας ως αρχικό όπλο μια σιδερόμπαλα δεμένη σε αλυσίδα αλλά και να λύσουμε γρίφους που, κάποιες φορές, είναι αρκετά εκνευριστικοί. Το επίπεδο δυσκολίας του SOTB2, είναι εξίσου απογοητευτικό με το πρώτο SOTB, διότι η ενέργεια του ήρωα δεν αρκεί για να προχωρήσουμε πολύ μακριά. Στο πρώτο SOTB η ενέργεια είχε 12 hits. Στο sequel, η ενέργεια απεικονίζεται πλέον ως ενός είδους γυάλινο φίλτρο, το οποίο λιγοστεύει κάθε φορά που ... "πέφτει ξύλο". Ευτυχώς όμως, υπάρχουν διάσπαρτα διάφορα power-ups που μας δίνουν λίγη ... ελπίδα ακόμα. Σε γενικές γραμμές όμως, το Shadow Of The Beast II ανήκει και αυτό στα πολύ δύσκολα παιχνίδια της εποχής, με αποτέλεσμα κάποιοι να το παρατάνε πριν ακόμα φτάσουν στα μισά του (νομίζω δικαιολογημένα).

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Το Shadow Of The Beast II είναι τεχνικά όμορφο παιχνίδι, χωρίς όμως να φτάνει σε καμία περίπτωση τον προκάτοχό του. Η εισαγωγή του παιχνιδιού που δείχνει την απαγωγή του μωρού (που στον Atari ST δεν έχει ήχο ... Psygnosis γαρ), είναι αρκετά εντυπωσιακή ενώ η μουσική στο menu "γεμίζει" τα ηχεία με όμορφους ήχους από φλάουτο και synthesizers και στο φινάλε υπάρχει ένα φοβερό σόλο με ηλεκτρική κιθάρα, αλά Gary Moore.

Η ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ AMIGA

Γραφικά 8/10
Ήχος 9/10
Gameplay 7/10

Ως ήταν αναμενόμενο, η έκδοση για την Amiga είναι η καλύτερη συγκριτικά με όλες τις υπόλοιπες. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πραγματικά όμορφα ενώ ο ήχος είναι τουλάχιστον εντυπωσιακός. Τα πάντα κινούνται ομαλά, χωρίς να υπάρχουν slow-downs ή κάποιο κόλλημα (εκτός από τις στιγμές που φορτώνουν οι επόμενες οθόνες και το παιχνίδι "παγώνει" για λίγα δευτερόλεπτα) ενώ την "βαρβαρική" ατμόσφαιρα έρχεται να πλαισιώσει ο ήχος με ένα πολύ όμορφο sampled soundtrack (αλά Barbarian) και εύστοχα, digitized ηχητικά εφέ. Στην έκδοση για Amiga, η εισαγωγή είναι απλά φοβερή (όπως σχεδόν πάντα συμβαίνει στα παιχνίδια της Psygnosis) με όμορφα γραφικά και ολοκάθαρους digitized ήχους.

AMIGA GAMEPLAY SAMPLE: 


Η ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ATARI ST

Γραφικά 7/10
Ήχος 7/10
Gameplay 7/10
Σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι το Shadow Of The Beast ΙΙ είναι αρκετά καλό στον Atari ST. Η προγραμματιστική ομάδα έκανε καλύτερη δουλειά αυτή τη φορά, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και των περιορισμών του hardware. Εδώ λοιπόν έχουμε ένα SOTB με 32 χρώματα στην οθόνη, όμορφο chip soundtrack αλλά δυστυχώς και αρκετά slow-downs στο scrolling (ελλείψει blitter και custom chips). Σε γενικές γραμμές πάντως, η Atari ST version είναι αρκετά αξιόλογη αν σκεφτούμε ότι το πρώτο παιχνίδι ήταν απλά ... άθλιο! Ωστόσο, ενώ υπάρχει η εισαγωγή της Amiga, στην έκδοση για ST δεν έχει τον παραμικρό ήχο. Είναι σαν να βλέπουμε ... έγχρωμο "βουβό" κινηματογράφο.

ATARI ST GAMEPLAY SAMPLE: 


Η ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ SEGA MEGA DRIVE

Γραφικά 8/10
Ήχος 7/10
Gameplay 7/10
Η συγκεκριμένη έκδοση για την 16bit κονσόλα της SEGA κυκλοφόρησε δυο χρόνια μετά την έκδοση για τους 16bit υπολογιστές. Το scrolling είναι ιδιαίτερα γρήγορο και ομαλό ενώ τα γραφικά μοιάζουν αρκετά με αυτά της Amiga. Το μόνο μου παράπονο είναι ο ήχος του παιχνιδιού, που μοιάζει "ρηχός" και "πλαστικός" ενώ η έλλειψη της φοβερής εισαγωγής παρά το, μεγαλύτερης χωρητικότητας, cartridge του μηχανήματος, αφαιρεί αρκετούς πόντους από την κονσόλα της Sega. Υπάρχει βέβαια και μια πιο "περιποιημένη" έκδοση για το Mega CD η οποία είναι εντυπωσιακή, τουλάχιστον ηχητικά, λόγω του CD.   

SEGA MEGA DRIVE GAMEPLAY SAMPLE: 


Τίτλος: Shadow Of The Beast II
Υπεύθυνοι Developing / Publishing: Reflection / Psygnosis
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1990 (Amiga, ST), 1992 (Sega)
Είδος: Action adventure /  slash 'em up
Δοκιμή Review: Amiga, Atari ST, Sega Mega Drive / Genesis
Άλλες Εκδόσεις: FM Towns, Sega Mega CD
Παρουσίαση: Panos (Pdial) Retroshowcase / retroshowcase.com