Retro Games Review: Pac-Mania - I-Sheep Gr - All about Gaming and Tech
BREAKING NEWS
latest

Retro Games Review: Pac-Mania

Retro Games Review: Pac-Mania
Το 1980 εμφανίστηκε στις αίθουσες των coin-ops ένα βιντεοπαιχνίδι που έμελλε να αποτελέσει "σταθμό" στον χώρο της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Ο σχεδιασμός και ο στόχος του, ιδιαίτερα απλοί, ενώ η έμπνευση ήρθε ως "δια μαγείας" στο μυαλό του δημιουργού του (λέγε με Toru Iwatani) μια ημέρα που καθότανε και ... έτρωγε πίτσα (!!)

Ναι, αναφέρομαι στον "Pac Man", τον κίτρινο, συμπαθέστατο και πολύ "γουστόζικο" χαρακτήρα που όντως μοιάζει σαν...πίτσα που της έχουν αφαιρέσει ένα κομμάτι (άκου έμπνευση που είχε ο Toru δηλαδή!) Το Pac Man το γνωρίζουν θαρρώ και οι πέτρες. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που οι πίστες του μοιάζουν με λαβύρινθους και ο ήρωας μας τρέχει να γλιτώσει από κάποια -εξίσου συμπαθέστατα- φαντάσματα, καταπίνοντας παράλληλα και τις τελίτσες που γεμίζουν την κάθε πίστα (ο σκοπός βασικά είναι να τις καταπιεί όλες προκειμένου να περάσει στην επόμενη).

Ένα τέτοιο παιχνίδι τόσο απλοϊκό αλλά και τόσο εθιστικό, δεν θα μπορούσε να μην αποκτήσει τις δικές του ιδιαίτερες ... "παραλλαγές". Μετά την τόση επιτυχία που σημείωσε το original Pac Man, το παιχνίδι πέρασε για πρώτη φορά στις ... 3 διαστάσεις (βασικά στο ισομετρικό στυλ απεικόνισης) μέσα από ένα φοβερό arcade παιχνίδι που ονομάζεται Pac-Mania

Coin-Op Original Version Gameplay Sample Video:

ΣΕΝΑΡΙΟ / ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Σενάριο σε τέτοιου είδους παιχνίδι, δύσκολο να υπάρξει.  Υπάρχει όμως στόχος. Στο Pac-Mania λοιπόν, ο στόχος είναι τα τρέξεις όσο πιο γρήγορα μπορείς, να ελιχθείς έξυπνα αποφεύγοντας τα πολύχρωμα φαντάσματα και φυσικά να καταπιείς όλες τις τελίτσες της πίστας (όπως και τα bonus φρουτάκια που εμφανίζονται για extra πόντους) για να περάσεις στο επόμενο level.

Nintendo NES Gameplay Sample Video:
       
Το επίπεδο δυσκολίας ευτυχώς αυξάνεται σταδιακά, που σημαίνει ότι ο παίκτης δεν βουτάει σε "βαθιά νερά" με το "καλημέρα". Και αυτό είναι καλό καθώς τα arcade games έχουν ως προορισμό τους την απόλυτη διασκέδαση (όχι σαν το "Contra" που σε κάνει...νευροπαθή μετά από λίγα λεπτά παιχνιδιού).

Commodore Amiga Gameplay Sample Video:

Ο "τρισδιάστατος" πλέον Pac Man, δεν είναι έρμαιο των φαντασμάτων. Σε κάθε γωνία της πίστας υπάρχουν ορισμένες πιο μεγάλες σε μέγεθος τελείες (όπως και στο original) που μόλις τις καταπιεί, κάνουν τα φαντάσματα τρωτά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στο διάστημα αυτό, ο Pac Man μπορεί να "φάει" τα φαντάσματα που τον απειλούν και μέχρι να γυρίσει η "ψυχή τους" (βασικά τα μάτια τους) στην βάση τους για να αναγεννηθούν, ο ήρωας μας έχει τον χρόνο για μερικές τελίτσες ακόμα.

Sega Master System Gameplay Sample Video:

Εκτός όμως από την διαφορετική προοπτική παιχνιδιού, το Pac-Mania ήρθε να μας φέρει ακόμα μια καινοτομία που έλειπε από το original (λογικό άλλωστε αν αναλογιστούμε την τεχνολογία του 80) και που πραγματικά είναι προς όφελός μας. Ο Pac Man, μπορεί αυτή τη φορά να κάνει άλμα! Μάλιστα! Ο Pac Man μπορεί πλέον να πηδήξει πάνω από τα φαντάσματα που τον καταδιώκουν. Και αυτή η νέα του ικανότητα είναι πράγματι "σωτήρια". Όχι όμως για πολύ, καθώς όσο περνάμε πίστες τα φαντάσματα πηδάνε και αυτά (!!). Οπότε θέλει καλό χειρισμό το κολπάκι με το άλμα.

Acorn Archimedes Gameplay Sample Video:

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Το Pac-Mania είναι "χάρμα οφθαλμών" σε οποιαδήποτε έκδοση κι' αν το παίξει κάποιος. Η coin-op έκδοση είναι πραγματική απόλαυση, αλλά και οι home εκδόσεις δεν πάνε πίσω. Το παιχνίδι το έπαιξα ακόμα μια φορά στο Sega Mega Drive. Η έκδοση του Pac-Mania στην 16bit κονσόλα της Sega είναι όμορφη και αρκετά κοντά στο coin-op. Οι πίστες είναι πολύχρωμες και ποικίλες σε σχεδιασμό (στο Pac-Mania ξεχνάμε το κοινό μοτίβο που είχαν οι πίστες του original) ενώ ο ήχος έχει μεταφερθεί και αυτός με αρκετή πιστότητα. Το τεχνικό "πακέτο" της έκδοσης για Mega Drive έρχεται να ολοκληρώσει το απρόσκοπτο animation και φυσικά ο διασκεδαστικός χαρακτήρας του παιχνιδιού.

Sega Mega  Drive Gameplay Sample Video:

Όμως και οι άλλες version που έχω (και έχετε όλοι φαντάζομαι) παίξει, δεν πάνε πίσω. Γενικά έχει γίνει πολύ καλή δουλειά από τα software houses που ανέλαβαν τα conversions. Η δε έκδοση για το πανάκριβο (και δυσεύρετο) Sharp X68000 είναι αυτό που λέμε "arcade perfect". Η μόνη μου ένσταση είναι η έκδοση για Atari ST, η οποία δεν ακολουθεί τα πρότυπα των υπόλοιπων 16bit "αντιπάλων" του καθώς προσφέρει πολύ μικρότερο screen mode και πολύ λιγότερα χρώματα.

-Eικόνα από την έκδοση για Χ68000-
Eικόνα από την έκδοση για Χ68000

Atari ST Gameplay Sample Video:

Όπως και να έχει πάντως, το Pac-Mania, σε όποια πλατφόρμα και αν το παίξουμε, παραμένει μια από τις καλύτερες μεταφορές που έχουν γίνει ποτέ από coin-op μηχάνημα.
Μην πω όμως άλλα! Ανάψτε μηχανήματα ή emulators...! 
           
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (SEGA MEGA DRIVE)
Γραφικά: 8/10, Ήχος 8/10, Gameplay 8/10

Υπεύθυνοι Developing / Publishing: Namco
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1987 (στα arcades)
Είδος: Arcade Platform / Pac Man
Εκδόσεις: Amstrad CPC, Commodore 64/128, ZX Spectrum, BBC Micro, MSX2, Atari ST, Amiga, Acorn A3000, X68000, Sega Mega Drive, Sega Master System, NES.   
Δοκιμή Review: Sega Mega Drive
Παρουσίαση: Panos (PDial) Retroshowcase / retroshowcase.com
« PREV
NEXT »

4 σχόλια

  1. Η καλύτερη έκδοση είναι αυτή της Amiga, μην ακούτε για του acorn. Στην Amiga παίζει overscan κ σε καμία έκδοση δεν θα δείτε το κάτω μισό sprite να κρύβετε στα τουβλάκια όπως στο arcade. Υπάρχει μια πρόσφατη έκδοση επίσης για ste.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πιο πιστή στο coin-op έκδοση είναι αυτή του X68000. Αν όμως αναλογιστούμε μόνο τα μηχανήματα που είχαμε σπίτι πιτσιρικάδες, τότε ναι της Amiga ήταν η καλύτερη. Για τον STE προφανώς αναφέρεσαι σε κάποια version που βγήκε όντως πρόσφατα...οπότε ουσιαστικά δεν "πιάνεται" γιατί η τότε έκδοση ήταν μόνο για τον απλό ST.

      Διαγραφή
  2. Κάποτε, βλέποντας τα screens στο πάλαι ποτε περιοδικό PIXEL, έτρεξα να το αγοράσω "original" για τον Amstrad μου (6128).. Δυστηχώς η Grandslam, "μου έπαιξε άσχημο παιχνιδι". Η έκδοση για Amstrad οχι μονο δεν ειχε τα χρώματα, τουλαχιστον της προηγούμενης 2D έκδοσης (βλπ. Classic Muncher) αλλά ήταν ενα κακό ισομετρικό port απο Spectrum.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως και πολλά άλλα ZX-to-CPC ports, που έγιναν γιατί προφανώς οι developers επίλεξαν την ... εύκολη λύση του port.

      Διαγραφή

Facebook Comments APPID